Profinder_LOGO_2014_utan-gubbe

Supporttekniker med nätkunskaper (Refnr:135)

Till vår kund söker vi en supporttekniker med nätkunskaper, enligt nedan:

Du kommer att arbeta med incidenthantering & kundsupport av Networking WAN tjänster (IP-VPN, E-VPN, Internet)
  • Sköta kundkommunikationen i alla ärenden, inkommande samtal, statusuppdateringar, klarrapporteringar
  • Leverera en lösningsgrad
  • Driva felsökningar/felanmälningar med accessleverantörer
  • Dispatcha fälttekniker och reservdelar i incidenthanteringen
  • Hantera kundeskalationer
  • Kravställa och samverka i Special Bid för att driva att avvikelser i tjänst skall kunna hanteras av Support
  • Kravställa och samverka i utvecklingen av våra stödsystem och tjänsteportföljer


Som person:
Vi söker dig som har ett eget driv och ett professionellt förhållningssätt.
Du klarar att prioritera i ett högt tempo och kan kommunicera på ett bra sätt med ditt team, användare och leverantörer.
Du bör ha ett stort intresse för teknik och systemlösningar.

Vidare ser vi att du är strukturerad, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga.
Arbetet bedrivs i högt tempo med snäva tidsramar i en föränderlig och mångfacetterad systemmiljö, vilket ställer krav på att du är prestigelös och drivande.


Kvalifikationer

  • Högskoleexamen i Nätverk/Datakommunikation
  • 1-2 års erfarenhet av liknande tjänst är meriterande
  • Talar svenska samt engelska flytande
  • Ett starkt kundfokus – professionell, affärsmässig, duktig/engagerad kommunikatör


Start: 2017-12-11
Uppdragslängd: 2018-03-10
Placeringsort: 100% på plats hos kunden, Stockholm