Profinder_LOGO_2014_utan-gubbe

Supporttekniker med nätkunskaper (Refnr:350)

Du kommer att arbeta med incidenthantering & kundsupport av Networking WAN tjänster (IP-VPN, E-VPN, Internet).
 
Sköta kundkommunikationen i alla ärenden, inkommande samtal, statusuppdateringar, klarrapporteringar Leverera en lösningsgrad Driva felsökningar/felanmälningar med accessleverantörer Dispatcha fälttekniker och reservdelar i incidenthanteringen Hantera kundeskalationer Kravställa och samverka i Special Bid för att driva att avvikelser i tjänst skall kunna hanteras av Support Kravställa och samverka i utvecklingen av våra stödsystem och tjänsteportföljer

Erfarenheter
Vi söker dig som har ett eget driv och ett professionellt förhållningssätt. Du klarar att prioritera i ett högt tempo och kan kommunicera på ett bra sätt med ditt team, användare och leverantörer. Du bör ha ett stort intresse för teknik och systemlösningar. Vidare ser vi att du är strukturerad, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga. Arbetet bedrivs i högt tempo med snäva tidsramar i en föränderlig och mångfacetterad systemmiljö, vilket ställer krav på att du är prestigelös och drivande.
 
Kvalifikationer
Högskoleexamen i Nätverk/Datakommunikation
1-2 års erfarenhet av liknande tjänst är meriterande
Talar svenska samt engelska flytande
Ett starkt kundfokus – professionell, affärsmässig, duktig/engagerad kommunikatör
 
 
Start: Omgående
Placeringsort: 100% på plats hos kunden, Stockholm