Profinder_LOGO_2014_utan-gubbe

Nätverkssupport (Refnr:540)

 Du kommer att arbeta med incidenthantering & kundsupport av Networking WAN tjänster (IP-VPN, E-VPN, Internet).
 
•                          Sköta kundkommunikationen i alla ärenden, inkommande samtal, statusuppdateringar, klarrapporteringar
•                          Leverera en lösningsgrad
•                          Driva felsökningar/felanmälningar med accessleverantörer
•                          Dispatcha fälttekniker och reservdelar i incidenthanteringen
•                          Hantera kundeskalationer
 
 
Vi söker dig som har ett eget driv och ett professionellt förhållningssätt. Du klarar att prioritera i ett högt tempo och kan kommunicera på ett bra sätt med ditt team, användare och leverantörer.
Du bör ha ett stort intresse för teknik och systemlösningar. Vidare ser vi att du är strukturerad, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga.
Arbetet bedrivs i högt tempo med snäva tidsramar i en föränderlig och mångfacetterad systemmiljö, vilket ställer krav på att du är prestigelös och drivande.
 
Kvalifikationer
•                          Högskoleexamen i Nätverk/Datakommunikation är meriterande
•                          1-2 års erfarenhet av liknande tjänst är meriterande
•                          Goda kunskaper inom TCP/IP, routing och switching: Routingprotokoll, BGP, OSPF, IS-IS.
•                          Certifiering, t.ex. CCNA/CCNP är meriterande.
•                          Scriptspråk som Python är meriterande.
•                          Då våra kundkontakter sker på både svenska och engelska ska du obehindrat kunna hantera detta i både tal och skrift.
•                          Ett starkt kundfokus – professionell, affärsmässig, duktig/engagerad kommunikatör
 
 
Start: Omgående
Placeringsort: 100% på plats hos kund, Stockholm