top of page

IT support/trouble shooter ID:206

Kravprofil

• Systemutvecklarbakgrund med kunskap om IT-infrastruktur med inriktning på LAN/WAN

• Grundläggande kunskaper om molntjänster och webbaserade teknologier

• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

• God förmåga att kommunicera både inom organisationen och ut till våra marknader i syfte att förstå problem och begära hjälp, "skilled in engaging people"

• Strukturerad, analytisk och lösningsorienterad

• Prestigelös och hjälpsam


Avdelningen uppdrag

Vehicle Service information tillhandahåller verktyg, information och IT-stöd för vårt verkstadsnätverk globalt. De innefattar det som verkstäderna behöver för att utföra reparationer, underhåll, felsökning, ombyggnationer, mjukvaruuppdateringar, kampanjer och reservdelsförsäljning.


Om det här uppdraget

Vi introducerar en nytt moln/webbaserat servicemarknadsverktyg ”Workshop Suite” (SWS) som ska ersätta nuvarande produkter (Diagnosverktyget SDP3 samt Multi).

Vi befinner oss i ett skede där vi utvecklar och kontinuerligt släpper nya funktioner i applikationen, samtidigt som vi stegvis rullar ut den på nya marknader runt om i världen. Vi söker en resurs som ska ingå i ett Infant Care team. Teamet ska fungera som en första anhalt för inrapporterade problem och bidra till att vi snabbt förstår och åtgärdar avvikelser. Vi behöver någon som kan inleda en initial felsökning, förstå i vilken riktning felet pekar och koordinera de resurser som behövs för att åtgärda.

Utrullningen handlar om att få IT-infrastrukturen, hårdvara och mjukvara på plats och här behövs någon som har förmågan att kommunicera och stötta verkstäderna och deras lokala IT med systematisk felsökning för att ringa in orsaken till inrapporterade problem och vara delaktig i lösningen. När installationen är på plats och verkstäderna kopplar upp mot våra fordon kommer vi till nästa steg i kedjan, här behöver man kunna sätta sig in i hur interaktionen med fordonets elsystem fungerar.


Vad behövs för att lyckas?

Du är beredd att snabbt lära dig och blir insatt i hur SWS med tillhörande hårdvarukomponenter fungerar. Du behöver också få förståelse för kommunikationen mellan applikationen och våra fordon. Det tillsammans med kompetens på IP nätverk och förmåga att kunna utläsa information från dataloggar för att dra slutsatser av vad som gått fel är avgörande. Du ser till helheten och förstår hur du kan analysera ett komplext IT-system för att förstå rotorsaken till problemet.


Assignment: IT support / Troubleshooting


Where will the assignment be performed (Onsite, Hybrid, offsite)

Hybrid; Onsite 3 days/week Södertälje


Education

Relevant according to description


Language

Fluent in Swedish and English


Meriting

Knowledge about IP network.

Good communication skills.

Knowledge about SWS application and network setup.

54 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Testdesigner / automatiserare ID:237

Arbetsbeskrivning: En Testare säkerställer att tillhandahållna releaser uppfyller förväntningar vad gäller produktens funktionalitet samt...

Comments


bottom of page