top of page

Projektledare ID:230

Rollbeskrivning

 

En Projektledare hos oss ansvarar för att leda och driva allt ifrån mindre/större uppdrag och verksamhetsprojekt till avancerade tekniska systemutvecklingsprojekt.

Projektledaren ansvarar för projektets/uppdragets alla faser fram till leverans vilket innefattar att leda arbetet vid framtagande av lösningsförslag, genomförande, förbereda för produktion och livscykelhantering samt projektavslut och att projektets/uppdragets mål i fråga om leveranstid, kvalitet och kostnader uppnås. Projektledaren rapporterar till utsedd styrgrupp för projektet och säkerställer att styrgruppen har rätt underlag för att fatta nödvändiga beslut som påverkar projektet inom givna ramar.

 

Ansvarar även för • att bidra till processförvaltningen med förbättrings- och förändringsförslag främst avseende projektstyrningsprocessen

 

 

 

Beskrivning av kompetensnivå

– Hög generalistkompetens, eller mycket hög kompetens inom området

– Har deltagit i stora uppdrag inom aktuellt område och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet.

 

Nivån uppnås normalt tidigast efter 9-12 år som konsult inom aktuellt område.

Har befunnit sig på nivå 3 under minst 2 år.

Tar huvudansvar för ledning av större grupp

 

Krav på att man har tidigare erfarenhet av försäkring/bank/finans

 

 

Uppdragsbeskrivning

 

Projektledare för Kravinsamling och Upphandling av Teknisk Tjänst

Vi söker en erfaren och driven projektledare för att leda och koordinera arbetet kring kravinsamling, utvärdering och upphandling av en teknisk tjänst.

Du kommer att arbeta nära våra affärsverksamheter för att samla in och dokumentera deras krav, samt utforma ett förslag till hur lösningen skall styras och förvaltas.

Den samlade kravmassan blir ett underlag för beslut om vidare upphandling.

 

 

Ansvarsområden:

·Leda och koordinera projektet för kravinsamling, utvärdering och upphandling av en teknisk tjänst.

· Samarbeta med företagets affärsverksamheter för att förstå och dokumentera deras krav och behov.

· Genomföra utvärdering av nuvarande leverantör samt genomföra en översiktlig marknadsundersökning av motsvarande lösningar och leverantörer.

· Säkerställa att alla projektaktiviteter följer interna riktlinjer och externa regelverk.

· Förbereda upphandlingsprocessen

· Rapportera till styrgrupp och andra intressenter.

· Identifiera och hantera risker och problem.

·

Kvalifikationer:

· Minst 5 års erfarenhet av projektledning, gärna inom IT eller tekniska tjänster.

· Dokumenterad erfarenhet av kravinsamling och att arbeta nära affärsverksamheter.

· Erfarenhet av att leda inköpsprocesser och förhandla kontrakt.

· Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att utvärdera tekniska lösningar.

· Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor.

· Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

· Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

 

Personliga egenskaper:

· Strukturerad och organiserad med förmåga att hantera flera parallella uppgifter.

· Lösningsorienterad och proaktiv.

· Stark förmåga att bygga relationer och samarbeta med olika intressenter.

· Flexibel och anpassningsbar i en föränderlig miljö.

 

 

55 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Testdesigner / automatiserare ID:237

Arbetsbeskrivning: En Testare säkerställer att tillhandahållna releaser uppfyller förväntningar vad gäller produktens funktionalitet samt...

Comments


bottom of page